Doeleinden

Wat wil je met de chatbot bereiken?

Een doel is een specifieke activiteit waarop jouw bedrijf zich richt. Om resultaten te behalen is het vaak nodig om meerdere doelen te stellen. Een voorbeeld van een doel is: “Over een jaar is de omzet van mijn bedrijf verhoogd” of “Over twee maanden wil ik meer bezoekers op mijn website door middel van een chatbot’”. Sluit jouw doel ook aan bij de wensen en behoefte van de (potentiële) klanten? De vragen hieronder helpen je bij het formuleren van je doelen.

Stel jezelf 2 vragen. Beantwoord een chatbot de vragen?

1. Wat wil je bereiken met je bedrijf?

Hoe ziet je bedrijf er uit over drie jaar? Je kunt dit beschrijven in omzet en resultaat, maar ook in soort werk of type klanten. Welk beeld hebben je relaties en klanten van je bedrijf?

 

2. Wat wil je bereiken voor je klanten?

Denk hierbij niet (alleen) aan het voor de hand liggende resultaat zoals je product of dienst, maar vooral aan wat het de klant écht oplevert. Kies de factor waarom je klant tevreden is over jouw: kwaliteit, (lage) prijs of service.

Blijf sleutelen aan de antwoorden van deze vragen totdat je een allesomvattend en compleet plaatje hebt.

stap 3